Chcesz osiągnąć sukces zawodowy? Ruszaj się!

Kilka tygodni temu byłam w Bieszczadach na tygodniowym obozie dla przedsiębiorczych osób – „Biznes Camp”. Dnie mieliśmy po brzegi wypełnione wykładami, a mimo to uczestnicy codziennie znajdowali czas i chęci na aktywność fizyczną! Były rowery, bieganie, poranny rozruch na trawie, basen, wycieczka w góry. Byłam tym miło zaskoczona. Większość osób nie wyobrażała sobie codziennego funkcjonowania bez ruchu!

Jeśli przyjrzysz się bliżej osobom odnoszącym w życiu sukcesy również znajdziesz wspólny mianownik. Znaczna część z nich uprawia sport! Przykłady?

  • Kamila Rowińska, jeden z najbardziej znanych w Polsce Life&Business Coach oraz autorka kilku książek. W jej sztandarowym szkoleniu „Kobieta Niezależna” biorą udział setki kobiet. Regularnie ćwiczy z trenerem personalnym i zdrowo się odżywia. Propaguje również zdrowy styl życia wśród innych a na jej szkoleniach odbywają się rozgrzewki lub treningi.

  • Robert Gryn, najmłodszy polski milioner, prezes firmy Codewise. W czasie kiedy nie ćwiczył, a spędzał wiele godzin przy komputerze miał poważne problemy z kręgosłupem. Teraz nie wyobraża sobie życia bez sportu i niedawno ukończył Triathlon.

  • Aleksandra Budzyńska, czyli Pani swojego Czasu. Uczy tysiące kobiet zarządzania swoim czasem. Zapalona rowerzystka, która zachęca kobiety do ruchu i pokazuje jak znaleźć na to czas!

Chciałabym przekonać wszystkie kobiety, że warto się ruszać a w tym artykule chcę Ci pokazać dlaczego regularna aktywność fizyczna powinna być nieodłączną częścią życia osób, które chcą realizować cele i osiągać sukcesy w życiu zawodowym.

1. Zdrowie. Chyba wszystkie wiemy, że ruch to zdrowie! Regularna aktywność fizyczna w połączeniu ze zdrowym odżywianiem spowoduje, że będziesz miała więcej energii i lepsze samopoczucie. Chyba nie muszę Cię przekonywać, że wpłynie to na efektywność Twojej pracy?

2. Poprawna postawa ciała. Pracując przez wiele godzin trudno nam utrzymywać prawidłową postawę ciała. W dodatku niewiele osób zwraca na to uwagę. Zastanów się w jakiej pozycji spędzasz większą część pracy. Kiedy zaczniesz regularnie ćwiczyć zyskasz większą świadomość ciała, będziesz zwracała na poprawną postawę a także wzmocnisz mięśnie, które pozwolą Ci ją utrzymać. Dzięki temu zmniejszysz napięcia czy bóle wynikające z niewłaściwej pozycji. Korzyści będziesz czerpać nie tylko podczas pracy ale również w życiu codziennym. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz ćwiczyć w prawidłowy sposób.

Wyprostowana sylwetka to również emanująca pewność siebie, co niejednokrotnie przyda Ci się w pracy, podczas wystąpień publicznych czy ważnych rozmów 😉

3. Rozładowanie napięcia. Czy jest coś lepszego po ciężkim, stresującym dniu niż trening? Ruch pozwoli Ci rozładować napięcie, oderwać myśli od pracy. To czas dla Ciebie, odskocznia od pracy, która może być jednym ze sposobów profilaktyki przed wypaleniem zawodowym. Zmiana otoczenia i nowe znajomości są dobre zwłaszcza dla osób przepracowujących się.

Ćwiczysz rano? Świetnie! Będziesz miała energię na cały dzień i z pewnością lepiej poradzisz sobie z trudnymi sprawami w pracy.

4. Dyscyplina. Regularna aktywność fizyczna nauczy Cię samodyscypliny. Ruch to nawyk jak każdy inny, który trzeba budować małymi krokami. Wypracowując ten nawyk łatwiej będzie Ci w budowaniu kolejnych, również zawodowych. Znalezienie czasu na trening w pełnym od zadań kalendarzu to również nabywanie umiejętności zarządzania czasem.

5. Pewność siebie. Często obserwuję jak dziewczyny dzięki efektom treningowym stają się pewniejsze siebie. I nie mam na myśli tylko zmiany sylwetki, ale postępy treningowe, przekraczanie własnych granic, wychodzenie ze strefy komfortu. Regularne ćwiczenia to również dotrzymywanie obietnic samej sobie. Robisz coś tylko dla siebie. Zobaczysz, że poczujesz się bardziej wartościowa w swoich oczach!

Pisząc o treningu, czy aktywności fizycznej nie mam na myśli jedynie treningu na siłowni czy zajęć z trenerem. Poszukaj takiej formy ruchu, którą będziesz wykonywać z przyjemnością. Wybór jest ogromny! I zrób to małymi krokami. Nie musisz wywracać życia do góry nogami, aby znaleźć godzinę na ćwiczenia. Nawet 10-15min spaceru czy rozciągania będzie świetne! Zrób to co możesz, z tym co masz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 23 = 27