Jak znaleźć czas na trening?

Brak czasu i za krótka doba dotyczą większości z nas. Praca po godzinach, napięty grafik, dom, rodzina, milion spraw do załatwienia. Bardzo łatwo odpuścić regularne ćwiczenia, bo przecież inne rzeczy są ważniejsze. Odczuwasz spadek energii, gorszy sen, trudniej radzisz sobie ze stresem. Ciało jest w ciągłym napięciu. Bolą plecy. Boli głowa. Znasz to?

O korzyściach wynikających z aktywności fizycznej można pisać wiele. Każdy z nas z pewnością je zna. Co zrobić, aby w tym kołowrotku znaleźć czas na trening? Podzielę się z Tobą kilkoma radami, jakie mnie przywołują do rozsądku, kiedy mam intensywny okres i odpuszczam trening.

 

10 wskazówek, które pomogą Ci znaleźć czas na trening:

1. Jesteś ważna. Szanuj siebie i swoje ciało. Jesteś warta tego, aby poświęcić pewną część dnia dla siebie. Dla swojego zdrowia i samopoczucia. Bądź czasem egoistką. Jeśli Ty będziesz czuła się dobrze, również ludzie wokół Ciebie będą dobrze się z Tobą czuli.

2. Wyznacz cel. Musisz wiedzieć po co to robisz i do czego dążysz. Zapisz ten cel i napisz dlaczego chcesz go osiągnąć. Następnie zaplanuj, co musi się wydarzyć, żebyś ten cel osiągnęła. Jak często i ile czasu powinnaś poświęcić na ćwiczenia. I pamiętaj! Wyznaczaj małe cele, małymi krokami. Ich osiągnięcie będzie Cię motywowało do wyznaczania kolejnych, bardziej ambitnych celów. (Przeczytaj: Jak osiągać cele małymi krokami?)

3. Sprawdź czy Twój cel jest na pewno Twój. Motywacja zewnętrzna działa do pewnego czasu. Przyjdzie moment, kiedy zrezygnowana i sfrustrowana rzucisz wszystko. Wyznacz taki cel, który dla Ciebie jest ważny.

4. Wybierz aktywność jaką lubisz. Jeśli postawisz na sport, który Cię zniechęca i nie sprawa Ci przyjemności, znajdziesz wiele wymówek, aby nie ćwiczyć. A najprostszą będzie brak czasu!

5. Wpisz trening w kalendarz. To moja ulubiona metoda. W niedzielę wieczorem usiądź spokojnie z kalendarzem. Zaplanuj tydzień i koniecznie wpisz treningi. Obiecaj sobie, że będziesz się tego trzymać. Inaczej może się okazać w piątek, że czas na ćwiczenia cudownie się sam nie znalazł.

6. Mierz siły na zamiary. „Treningiem” nie musi być godzina spędzona na siłowni. Równie dobrze może być to spacer czy krótkie ćwiczenia wzmacniające w domowym zaciszu. Dostosuj aktywność nie tylko do celu ale również trybu dnia i Twoich możliwości.

7. Umów się z kimś na trening. Moje podopieczne często mówią, że gdy są zmęczone po ciężkim dniu pracy, chętnie odpuściłyby trening. Jednak jesteśmy umówione, więc mobilizują się, aby się pojawić. Nie każdy musi korzystać z usług trenera personalnego. Możesz umówić się z koleżanką na wspólne wyjście na siłownię lub jeśli ćwiczycie w domu czy dzieli Was odległość ustalcie, że o danej godzinie zrobicie „wspólny” trening, choć każda w innym miejscu.

8. Łącz przyjemne z pożytecznym. Jeśli jesteś osobą, która ciągle się rozwija, czyta lub uczy wiedz, że możesz to robić w trakcie ćwiczeń! Podcasty i audiobooki świetnie sprawdzą się podczas spacerów czy biegania.

9. Wyloguj się z mediów społecznościowych. Te pożeracze czasu potrafią naprawdę wciągnąć! Ich ograniczenie może skutkować dodatkową porcją czasu na… trening.

10. Stwórz tabelkę. Jeśli należysz do osób, które lubią skreślać zrobione zadania, polecam Ci stworzenie tabelki na cały miesiąc, w której będziesz zaznaczać, czy wykonałaś ćwiczenia. Czarno na białym zobaczysz jak wygląda rzeczywistość. To motywuje!


Jestem ciekawa, jakie Ty masz sposoby, żeby znaleźć czas na aktywność fizyczną. Podziel się w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

50 − = 49